Nyhed Ledig stilling

Jobopslag: Medlemssekretær med politiske opgaver til Nikolaj Villumsen

Hos Team Nikolaj i Bruxelles udvider vi holdet, og er derfor på udkig efter vores nye kollega. Vi søger en energisk sjæl der brænder for det politiske og som elsker at gøre en forskel - også i en international sammenhæng.

Vores nye kollega skal arbejde som medlemssekretær for Enhedslistens Medlem af EU-Parlamentet, Nikolaj Villumsen. I tillæg til de administrative opgaver, skal der også arbejdes med både konkret politik og visuel kommunikation.

Vi er et lille, energisk team, der arbejder tæt sammen med kollegaer fra en række europæiske lande.

Arbejdsopgaver

Du vil få en arbejdsdag med tre forskellige former for arbejdsopgaver:

1. Administration. En vigtig del af dit arbejde vil være at varetage en række administrative opgaver, herunder håndtering og besvarelse af mails, booking af transport, økonomisk administration og lignende.
  1. Visuel Kommunikation for Nikolaj Villumsen. Dette vil især være i form af udarbejdelse af grafik og video til brug på sociale medier og hjemmesider.
  1. Politisk rådgivning og arbejde, inklusiv udarbejdelse af stemmelister i forbindelse med plenar-sessionerne og arbejde relateret til de forskellige udvalg, herunder miljøudvalget.

Kvalifikationer

Du har erfaring med arbejde i en politisk organisation, gerne inden for både politisk rådgivning, administration og kommunikation.

Det er ideelt hvis du har erfaring fra miljø eller klimapolitisk arbejde, ligesom forudgående erfaring fra EU-institutioner eller dansk politik er en klar fordel.

Det er essentielt at du kan arbejde selvstændigt og på både dansk og engelsk, mens yderligere sprogkvalifikationer er en ekstra fordel.

Der vil i stillingen løbende være arbejdsopgaver, som ligger uden for fagområderne, og du skal være klar til en omskiftelig hverdag, hvor tingene nogle gange går hurtigt.

Vi tilbyder

Et spændende og internationalt arbejdsmiljø med mulighed for at gøre en forskel. Hertil kommer en samling gode, sjove og initiativrige kolleger. Du får bliver en del af en arbejdsplads hvor vi har fokus på at skabe positive, politiske forandringer og en bedre verden, og hvor du er med når EU-lovgivning og -politik udarbejdes og forhandles.

Stillingen er på 37 timer om ugen. Alle ansatte i Enhedslisten har samme løn og arbejdsvilkår, og vi tilstræber at opnår en i EU-Parlamentet der ligger så tæt på Enhedslistens enhedsløn, som pt. 36.034 kr. pr. md, som muligt. Det forudsættes, at du ved ansættelsen er eller bliver medlem af Enhedslisten.

Arbejdspladsen

Din daglige arbejdsplads vil være EU-Parlamentet i Bruxelles og, i mindre grad, Strasbourg. Det er dog vigtig at bemærke at anden rejseaktivitet også kan forekomme.

Du bliver en del af Enhedslistens kontor i EU-Parlamentet, og i tillæg til dine danske kollegaer er der også tæt samarbejde med kollegaer fra andre europæiske lande, herunder især NGL-samarbejdet (Finland, Holland, Irland og Sverige).

Ansættelsespolitik

Der lægges i ansættelsespolitikken vægt på at fremme ligestilling i forhold til køn og etniske grupper, ligesom Enhedslisten giver fortrinsret til jobsamtale til ansøgere med funktionsnedsættelse. Det betyder at, hvis der blandt de bedst kvalificerede er personer med funktionsnedsættelse, skal vedkommende indkaldes til en samtale.

Hvis du har spørgsmål til jobopslaget er du velkommen til at kontakte Pelle Geertsen på  pellechristy.geertsen@europarl.europa.eu.

Ansøgningen skal være os i hænde senest 12. maj 2023 kl. 12.  og skal sendes på email til pellechristy.geertsen@europarl.europa.eu. Angiv tydeligt i emnefeltet at der er tale om en jobansøgning.

Tiltrædelse: 15. juni eller 1. september.